Merkindicatoren voor berichtidentificatie (BIMI)



Hoe weet ik dat de e-mail die u mij stuurt van u afkomstig is? Er is veel fraude en spoofing als het gaat om e-mail. Er is geen duidelijk, visueel teken dat de afzender er alles aan doet om de integriteit van zijn e-mails te beschermen. Een nieuw initiatief genaamd Brand Indicators for Message Identification (BIMI) gaat hier verbetering in brengen. Een bedrijf mag een logo gebruiken in de inbox van de ontvanger wanneer het een aantal beveiligings- en privacy-vakjes heeft aangevinkt (DMARC compliancy). Om een dergelijk logo te mogen tonen moet het bedrijf geregistreerd zijn en moet het een digitaal certificaat kopen dat Verified Marc Certificate (VMC) wordt genoemd.





Mijn persoonlijke ervaring met BIMI

Ik wilde een BIMI-logo opzetten en heb wat gespeeld. Ik heb eerst het niveau van strengheid op DMARC (quarantaine) verhoogd en daarna een BIMI-record gegenereerd. Ik kwam weg met enkele waarschuwingen en hoopte dat het nog steeds genoeg zou zijn om in aanmerking te komen. Ik voegde de informatie in een tekst record voor DNS en begon te valideren. Alleen om uit te vinden dat ik een echt certificaat moest aanvragen. En voor zo'n certificaat is een wachtlijst. Ik heb mezelf op de lijst gezet. Als u geïnteresseerd bent kunt u misschien beginnen met de wachtlijst voor het Verified Marc Certificate.


Het bedrijf Webdialect zit in Nederland en ik weet dus niet zeker of het al gecertificeerd kan worden. Wordt vervolgd.