FAQ - Alvast wat antwoorden over een website maken
Wat is de reden dat jullie met een Website Builder werken?
Voor ons zijn het er twee:
-
Jij kan je door het framework en design wat je krijgt bij een Website Builder meteen focussen op de inhoud en de boodschap.
-
De prijs kwaliteit verhouding is zeer efficiënt en veel lager met een Website Builder. Dit prijsvoordeel merk jij als klant zodra je met ons samenwerkt.
Ik doe veel met Social Media vooral Instagram, heb ik dan nog een website nodig?
Het ene sluit het andere niet uit en kan zelfs, mits goed op elkaar afgestemd je aanwezigheid op het web versterken.
Het grootste voordeel van een website is, dat het jouw eigen product is. Jij bent de beheerder, kan zelf de lay-out veranderen en kan de website helemaal fine tunen tot die past bij jouw dienst of product. Hoe mooi Sociale Media ook werken, je bent toch afhankelijk van de grillen van de aanbieder.
Ik heb al een website maar die is erg verouderd, is het slim om een nieuwe te laten maken?
Vaak wel. Zeker wanneer je opeens een andere doelgroep wil benaderen. Maar het hoeft zeker niet altijd. Want een website die online staat bouwt als het ware ook waarde op in de zoekmachines. Daarom is het soms slimmer om over een re-design na te denken. Hoe dat werkt daar helpen we je graag mee.
Wat kost het om een website te laten maken bij jullie?
Je betaalt de jaarlijkse gebruikerskosten van de website builder. Vaak ontvang je voor het eerste jaar een flinke korting.
Schmuki is partner van Squarespace en Wix en kan je op dat abonnement ook een korting aanbieden. De investering voor het maken van een website is afhankelijk van je wensen en hoe jij het materiaal aanlevert. Neem gerust contact op, vaak kunnen direct bij ons eerste gesprek al een globale indicatie van de kosten aan je doorgeven.
Ik wil een website waar ik gevonden word, kunnen jullie dit?
SEO (search engin optimalisatie) werkt gefaseerd. Onze eerste stap is dat we je website teksten scannen. Met een geoefend oog kijken we of de boodschap helder is en goed is verwoord en passen in overleg met jou UX writing toe. De leesbaarheid, titels, link verwijzing, benaming etc. hoort daarbij. De tweede fase dat we SEO kunnen toepassen is bij het aanmelden van je website bij de zoekmachines.
Wat we echter niet doen is SEO analyses en het constante fine tunen zodra de website online staat.